Skip to content
Menu
Regioselectie Go Ahead Eagles Regioselectie Go Ahead Eagles
  • Over ons
    • Historie
    • Missie & Visie 
    • Wie is wie?
    • Activiteiten
    • Huisregels
    • Aannamebeleid
    • Vertrouwenscontactpersoon
  • Nieuws
  • Teams
    • 2025/26 Meiden Onder 13
    • 2025/26 Meiden Onder 15
    • 2025/26 Meiden Onder 20
    • Vorige seizoenen
  • Onze sponsoren
Regioselectie Go Ahead Eagles Regioselectie Go Ahead Eagles

Aannamebeleid

Een duidelijk aannamebeleid voorkomt verwarring en misverstanden. Hier leggen we uit hoe de selectieprocedure voor de speelsters tot stand komt, de wervingsprocedure van de trainers en de werving van vrijwilligers voor bestuurlijke taken.

Selecteren van speelsters

Elk jaar stellen we onze selectie met de grootst mogelijk zorg samen. We hanteren daarbij een aantal uitgangspunten. Zo werken we met het beoordelingsformulier van Go Ahead Eagles, waarbij onze beoordelaars (gemiddeld 20 scouts en trainers) de talenten beoordelen op de gezichtspunten “techniek“, “atleet“, “intelligentie” en “persoonlijkheid“. Op deze manier ontstaat er consistent beeld van de vaardigheden van het talent. We selecteren daarbij op de hoogste scores, niet op basis van positie of voorkeursbeen.

Afgelopen jaar hebben we drie selectiemomenten gehad. De eerste “open” selectie stond in het teken van partijvormen in kleine groepjes zonder keepster. De keepsters volgen een eigen selectie-training. Voor dit selectiemoment waren de huidige talenten van de Regioselectie vrijgesteld. De doelstelling van dit eerste selectiemoment was om te komen tot 3 selecties van maximaal 40 speelsters en 6 keepsters voor de 2e besloten selectieronde.

Naast de scores, zijn er ook andere gronden waarop we een speelster kunnen afwijzen. In de eerste plaats is dat de leeftijd. In de tweede plaats kijken we ook naar de reisafstand van het talent als we keuzes moeten maken. Is de reisafstand van de huidige club naar onze vaste trainingslocatie meer dan 60 minuten reistijd, dan kan dat als uitsluitingsgrond gelden.

In het tweede “besloten” selectiemoment hebben we wederom partijvormen uitgevoerd, maar nu met iets grotere groepen. Ook dit was zonder keepster, want die hebben wederom een eigen selectie-activiteit gehad. Vanuit de analyse van de scores, en de hierboven genoemde selectiecriteria, hebben we het deelnemersveld verder verkleind naar maximaal 26 veldspeelsters en 4 keepsters.

Het 3e en laatste selectiemoment bestond uit een oefenwedstrijd op een heel veld (ook voor de Mo13) met keepster en met arbitrage. Na afloop daarvan, hebben we de beoordelingen opgemaakt. We hebben daarbij gekeken naar de cijfermatige beoordeling en het geboortejaar (we streven naar een evenwichtige opbouw van de leeftijdsjaren) en in een gezamenlijke vergadering besproken met de hoofdtrainers. Op basis van die uitkomsten hebben we de selecties vastgesteld.

In totaal hadden 188 meiden zich aangemeld om zich te kwalificeren voor de selecties van seizoen 2025-2026. De drie selecties bestaan uit 55 speelsters, afkomstig van 35 verschillende voetbalclubs. Van die 55 speelsters, zijn er 28 speelsters nieuw ingestroomd, die de jaren ervoor nog niet tot de selecties hebben behoord.

Stageplaatsen

Als Regioselectie willen we ook talenten die de selectie-activiteiten gemist hebben, de kans bieden om een aantal keren mee te trainen. Dat geldt voor meiden die via het scoutingsnetwerk bij ons onder de aandacht worden gebracht. Voor de meiden die hier gebruik van maken, is het een mooie ervaring om te zien wat wij als Regioselectie doen en daarmee kunnen we ze enthousiasmeren voor de nieuwe selectie-activiteiten. Een dergelijke stage gebeurt altijd op uitnodiging en gaat via de club waar het meisje voetbalt.

Ook voor leerlingen uit het middelbaar onderwijs, bestaat de mogelijkheid om bij onze technische staf stage te lopen. We zijn sinds juli 2025​ een erkend leerbedrijf. Mocht je hiervoor in aanmerking willen komen, lever dan je stage-opdracht en je motivatie aan bij ons bestuurslid Technische Zaken: [email protected]

Trainers en technische staf

Wij zijn op zoek naar de gedreven en ambitieuze jeugdselectie-trainers en assistent-trainers voor de teams om gemiddeld op 35 zondagen per jaar, voornamelijk in de ochtenden, onze geselecteerde meiden te helpen in hun ontwikkeling, zodat ze kunnen werken aan het realiseren van hun droom. 

We bieden je een bescheiden vrijwilligersvergoeding, passend bij je ambitie en trainersdiploma. Uiteraard is doorgroei binnen onze Regioselecties en/of naar Go Ahead Eagles mogelijk, afhankelijk van je eigen groei en ambitie. 

Onze ambitie is dat minimaal 50% van onze technische staf vrouwelijk is. Voor de selectie in het seizoen 2025-2026 hebben we 4 mannelijke hoofdtrainers, 5 vrouwelijke assistent-trainers en 1 vrouwelijke herstel-trainer. Mocht je interesse hebben in de mogelijkheden voor een volgend seizoen, stuur dan een mail naar ons bestuurslid Technische Zaken: [email protected]

Onderdeel van het selectietraject is altijd:

  • Voorafgaand is er altijd een kennismakingsgesprek met een lid van het bestuur;
  • Je staat achter het technische plan van STORM, je draagt deze uit en bewaakt deze; 
  • Je conformeert je aan gedragsregels;
  • Voor iedere vrijwilliger die direct met minderjarige en/of mensen werkt, wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aangevraagd;
  • De mogelijkheid om referenties te checken, kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

Bestuursleden

We onderscheiden twee types bestuursleden. Aan de ene kant hebben we het kernbestuur van onze Stichting, die bestaat uit een voorzitter, secretaris en penningmeester. Dit driemanschap is ook hoofdelijk aansprakelijk voor het beleid van de Stichting. De statuten van de Stichting zijn via notariële akte vastgesteld op 24 maart 2023.

Het huidige driemanschap heeft zich verbonden aan de Stichting tot en met einde seizoen 2026-2027. We zijn in ieder geval op zoek naar gedreven en ambitieuze bestuurders, die de schouders eronder willen zetten om verder te bouwen aan de ontwikkeling van het meidenvoetbal en de functies van het kernbestuur willen overnemen.

Het kernbestuur wordt aangevuld met overige bestuursleden, veelal ouders van de meiden uit de selecties, die gezamenlijk het bestuur van de Regioselectie vormen. Samen organiseren we de 35 activiteiten, de faciliteiten, de materialen en zorgen we dat onze geselecteerde meiden helpen in hun ontwikkeling, zodat ze kunnen werken aan het realiseren van hun droom.

Mocht je interesse hebben in een bestuurlijke functie, of de mogelijkheden willen verkennen, stuur een bericht naar [email protected]

Wat verwachten wij van de bestuurders? 

  • Je hebt de ambitie om tenminste jezelf 3 jaar te verbinden aan STORM; 
  • Je bent een verbinder, een netwerker en een organisator;
  • Je staat achter de missie en de visie van STORM, je draagt deze uit en bewaakt deze; 
  • Je helpt mee met het realiseren van de jaardoelstellingen en bouwt aan de doelstellingen voor het volgende jaar; 
  • Je begrijpt dat de bestuursfunctie onbezoldigd is; 
  • Je hebt een Verklaring Omtrent Gedrag, of bent bereid die door STORM aan te laten vragen;
  • Je zorgt voor goede contacten met de speelsters, de ouders, de trainers, de vrijwilligers en met het bestuur en de technische staf van Go Ahead Eagles.

Recent News

  • Matchday! Regio GAE MO20 vs NAC MO16
  • Rondje Betuwe: MO13 en MO15 tegen Level Up
  • 3x TTR Next Level vs Regio GAE
  • We zijn al weer even begonnen!
  • In the Picture 24/25 – Wendl (MO20)

Archives

  • oktober 2025
  • september 2025
  • juni 2025
  • mei 2025
  • april 2025
  • maart 2025
  • februari 2025
  • januari 2025
  • december 2024
  • november 2024
  • oktober 2024
  • september 2024
  • juli 2024
  • juni 2024
  • mei 2024
  • april 2024
  • maart 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • november 2023
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juni 2023
  • mei 2023

Categories

  • Competitie
  • GAE MO16 2024/25
  • Matchday
  • Nieuws
  • Regio 2023/24
  • Regio 2024/25
  • Regio 2025/26
  • Selectie
  • Talent gezocht
  • Toernooi
  • Training
© 2024 Regioselectie Go Ahead Eagles // STORM